Pengikut

Rabu, 1 September 2010

Mili buat hal


Mili wat hal plak.. masuk hri kedua aituh, ntah apa meroyan nyer dia pegi buang separuh bulu dia dlm nestbox tuh keluar. Pastuh anak2 dia dibiarkan kebulur.. x diberinya minum susu.

Ah! sudah.. apa aku nak wat nih, kesian budak2 tuh.. kurus2 x dpt susu. Nak ditumpangkan ngan Suri, anak2 dia pun nak susu gak.

Aku amik dan asingkan.. kendian cepat2 wat 'manual feeding'.. lgi satu masalah, Mili lompat2 x nak bg susu.

Camne nak wat nih? Pikir punya pikir, xder cara lain.. aku terpaksa gak tumpangkan diorang ngan Suri, tp x tumpang terus. Aku tumpangkan masa nak bg susu jer, pastuh aku masukkan diorang dlm bakul kecik.. kendian simpan dlm 'pet carrier' aku tuh.

Nak pujuk si Suri nih aku umpankan dia ngan buah epal, kadang2 ngan daun mulberry dan rumput Israel.. buat masa skang anak2 angkat dia nih dah makin aktif.. lega aku.

Esoknya bila keadaan dah cool down, aku wat sesi kaunseling ngan Mili nih.. tp dia berahsia sangat, x nak citer masalah dia. Nak kata stress, mkn x ingat dunia plak.. xper nnti aku siasat lgi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan