Pengikut

Isnin, 30 Ogos 2010

Merdeka!! Merdeka!! Merdeka!!


Anak aku yg sulung tuh tanya.. "papa.. kenapa letak bendera kat keta?"

"Bendera tu sbb kita nak sambut merdeka.. tiap2 kali sambut merdeka kita kena kibarkan bendera nih" x tau ler dia paham ke tak.

"ooo.. camtu yer.. apa merdeka tu papa?" dia tanya lagi.

Ahh! sudah.. camne aku nak bg dia paham nih, budak baru 4 taun.

"Ok.. camni, merdeka ni maksudnya kita bebas nak buat apa2 saja yg kita suka, suka ati nak pegi mana2.. xder org ganggu, xder org arah buat itu, buat ini.. lagi xder org nak marah2 kat kita.." panjang lebar aku cuba explain kat dia.

"Bila merdeka ni papa?" banyak plak soalan budak nih.

Sbg bapak yg mithali aku jwb gak ler.. "kita sambut setaun sekali jer.. 31hb Ogos nih".

"ooo.. kalau camtu papa ngan mama x boleh marah2 kat kakak ler ari tu nnti. Kakak nak makan aiskrim banyak2, nak main pop-pop 3 kotak.. kakak sorang jer tau, xnak kongsi ngan Fahmi, ngan Sara".

Ahh! budak nih.. kena aku. Nasib baik bulan posa.. sabo jer la.

Selamat menyambut Hari Merdeka yg ke53 wehhh...


'1 Malaysia Menjana Transformasi'

Tiada ulasan:

Catat Ulasan