Pengikut

Ahad, 22 Ogos 2010

Menunggu kelahiran

Bwh nih antara ibu2 yg sedang bunting berat dan tengah dok mengira hari utk beranak. Ketiga2 eko ibu nih aku dah gagau perut dan ada ler berketul2 dlm perut masing2.. bape ekor? Haaa.. yg tu aku belum teror nak mengira, kalu yg dah master senang2 jer buleh tau bape ekor dlm perut tuh.. bak org cakap ‘sekilas ikan di air, dah tau jantan ke betina’.. ehehe.

Suri skang nih dah nak masuk minggu keempat.. aku kawinkan dia ngan Resat pd 27/7 arituh. Skang nih dia tengah dok gatal buat sarang.. ari nih aku tengok dia mula dok kutip rumput2 napier yg aku bg kat dia, bukan dimakannya tp dok kumpul dlm mulut. Apa lg.. cepat2 aku masukkan nestbox kegemaran dia tuh. Heran gak aku.. awal sangat dia wat sarang. Tunggu jelah ujung bulan nih.. ada hasil atau pun x…

Mili pun sama.. due dia lewat sehari jer dr Suri.. dia nih lg x sabar2 nak beranak, sejak dr semalam dok cabut bulu wat sarang.. nak kata bunting palsu, aku rasa ada ‘isi’ lam perut dia tuh.. kelam kabut aku masukkan nestbox, pastuh masukkan carikan paper sket.. kot2 dia dah nak terberanak. pastuh dia plak kelam kabut wat sarang. Tp sampai arinih x beranak2 lg.. kalu ikut pengalaman aku, tanda2 mcm nih utk ibu2 yg dah sampai masa nak beranak. Sabo jelah aku..

Putih plak baru nak masuk minggu ketiga.. aku baru jer dpt rasa ketul2 dlm perut dia, ingatkan arituh x menjadi.

Si Dini plak sampai skang x bunting2 jugak lagi.. aku cuba kawinkan semula dia ngan Tapa. Tp sampai skang dia dok jual mahal, si Tapa tuh nak ajer, x kira masa... dah menopaus gamaknya Dini nih..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan