Pengikut

Ahad, 8 Januari 2012

Lepas gian..

Lama aku tak update blog nih.. sesekali nak bercerita perkembangan arnab kat Kajang nun, kena balik sana la jawabnya. Untuk makluman korang sekarang ni aku dah tak banyak bahan sebenarnya untuk diceritakan sebab kesemua arnab kat sana aku lepaskan tanggungan kepada abang aku yang sama2 berminat ngan arnab ni.

Semenjak dua tiga hari lepas kat Langkawi ni tangan aku mula gatal nak bermanja-manja ngan arnab semula. Bermula hari Sabtu aritu aku beli sekor induk ND yang baru nak matang.


Tada.. aku perkenalkan Sally si ND.

Tuan asalnya cakap dah masuk tujuh bulan dan tengah bunting pun, pengalaman pertama sebenarnya untuk Sally nih.

Dengan ilmu yang tak seberapa yang ada pada aku, dapat la rasa seketul dua dalam perut dia. Masalahnya aku tak tau bila due si Sally ni, apa pun aku prepare le jugak nestboxnya.. buatan sendiri untuk waktu2 kecemasan, aku panggil nestbox 5 minit. Nanti aku citer bahan apa yang aku guna.


Selamat tahun baru!! (terlambat sket yer) Semoga semangat korang masih berkobar-kobar untuk terus berkecimpung menternak arnab. Aku dapat lepas gian ngan sekor ni pun jadi la.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan