Pengikut

Rabu, 7 April 2010

Induk local yang aku simpan

Induk ni aku bagi nama Mili. Aku dapat dari jiran belakang rumah pada tahun lepas, dia bagi free jer sebab dah tak nak bela. Dalam banyak-banyak anak dia aku simpan sekor jer untuk buat induk, si Putih.. yang lain-lain ada yang aku potong buat lauk dan ada aku lego, cover kos beb... ehehhehe

Ahaa.. ni la Putih anak si Mili yang tinggal ngan aku. Aku bagi nama Putih sebab satu badan dia warna putih, mata merah lagi. Dah banyak kali beranak, kalu tak silap aku dah 4 kali dia beranak.

Yang ni plak aku bagi nama Tipah. Aku beli dari jiran aku di kampung, baru sebulan ngan aku. Tak pernah beranak lagi ni, masih dara tau.

Yang ni Milah, aku beli sekali ngan Tipah. Dia pun tak pernah beranak lagi, masa aku ambik gambar ni dia tengah siapkan nestbox tapi sampai sekarang tak beranak-beranak pun. Bunting palsu gamaknya.. xperla nanti aku kawinkan semula.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan