Pengikut

Jumaat, 9 April 2010

Terkenang-kenang... 2008

Lebat hujan ari nih kat luar tuhh.. rasa malas sumer datang, dalam dok melayan perasaan syahdu pagi nih aku terkenang-kenang macam mana aku mula bela arnab kat sini. Ni cerita 2 tahun dulu...

Sepanjang tahun 2008 kebanyakannya anak-anak arnab aku tak sempat berumur 5 bulan kerana aku ngan anak-anak aku (yang sulung ngan nombor 2) amat menggemari arnab goreng dan arnab masak sambal kicap… hehehehe (bini aku tak makan, geli katanya) tapi kalu aku potong, dia yang tolong pegang… boleh plak camtu.

Kebetulan kesemua anak aku termasuk yang bongsu kena asma/semput, sekurang-kurangnya sebulan 2 kali kena ambil gas kat hospital, doktor siap bekal dengan liquid ventolin. Mak aku kat kampung (kampung aku kat Sik, Kedah nuu) beri petua suruh makan arnab goreng ataupun masak le apa-apa pun, ikut selera tekak. Sekarang ni tinggal yang bongsu je ada sikit-sikit lagi, tak ler sampai tahap akut. Lepas ni aku nak potong yang lop eared plak, cepat sikit baik kot… hik..hikk

Tiada ulasan:

Catat Ulasan