Pengikut

Jumaat, 13 Ogos 2010

Tanam semula

Nie le koje aku kalu time cuti.. buat tanaman semula. Buat masa skang nih 2 pokok ni yg aku kerap potong dan jemur buat mcm hay. Anak2 arnab bwh 3 bulan aku bg yg dah kering.. utk elakkan diorang sumer mendpt cirit-birit. Kalu bapak ngan ibu arnab aku selalu bg rumput Israel ngan selaput tunggul camtu jer...

Rumput napier yg sedia ada

Tanam semula.. utk generasi akan datang

Yg nie plak pokok mulberry.. aku tanam kat depan umah, nie baru lepas kena pangkas ranting dia

Yg dah kena pangkas td aku semai balik kat dlm pasu.. ada yg aku masukkan terus kat dlm polibeg utk tanam kat belakang umah plak. Daun2 dia ada yg aku jemur sampai kering utk anak arnab, yg kaum bapak ngan ibu2 xyah jemur pun.. diorang memang suka mkn yg fresh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan