Pengikut

Khamis, 9 September 2010

Menjelang hari raya

Hari ni aku keja lg.. tp boss dah kasi cuti setengah hri.

Apa aku nak buat?

ni ler antaranya, yg nih feveret aku.. ketupat palas.

Merendang yg nih lama, hampir 4 jam.. tau sbb apa?

Yg ni rendang ayam pencen.. dah tak bertelur wehh.. sumer ni ada 10 eko, memang kena dgn ketupat yg kat atas tuh..

Apa aku nak wat ngan diorang nih plak?

Yg dua eko nih pun aku potong gak, nak wat rendang.. seko tuh Putih ngan seko anggora.

Dpd 4 kg 2 eko tuh, kitorang dpt 2 kg daging arnab.. puas ler aku melantak rendang kang…

‘Secret recipe’ mama aku, rendang minang..

fuhhh.. x saba nak makan, nyam.. nyam.. nyam.. dekat 3 jam nak abihkan masak rendang arnab nih.. lepas beberapa kali tambah air, siap gak ler dekat2 nak bukak posa td.

Lepas bukak td kejap jer licin.. x sempat nak tunggu raya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan