Pengikut

Ahad, 5 September 2010

Lauk apa bukak puasa hari ni?

Arinih rasa nak bukak posa ngan arnab goreng..

“Yg mana aku nak semelih nih, kena pilih yg masih muda baru sedap.. isi lembut jer” aku berkira2.

Belek punya belek anak arnab yg ada, aku terpandang anak2 Putih yg tinggal tuh..

“Buleh ler nih, mmmm..” aku dah terliur.

Besar gak budak2 nih..

Zass.. aku pegi amik pisau keramat aku tuh, panggil org umah utk pegang..

Selamat dua2 eko..

Tak sampai ½ jam utk buang bulu.. senang beb sbb masih muda, sekali tarik jer…

Siap bergoreng kunyit.. huhuh.. x saba.. x saba


Kejap jer selesai.. selepas berebut2 ngan anak2 aku yg 3 org tuh, xder aper yg tinggal.. abih licin.. eheh..

Mama diorang?

Cam biasa.. xleh nak masuk. Aku suh pegang, relax jer.. xper lebih sikit habuan aku..

2 ulasan:

  1. salam.

    aduhai, kesian tgok arnab2 comel kn sembelih..

    kalau sy mmg x sanggup nak smblih..

    tp berkenan la jgak nak mkan dgng arnab. cm ne rasanya? ada cam ayam ke?

    BalasPadam
  2. sedap.. sehingga menjilat jari, try ler sekali.. nnti nak lagi

    isi dia putih cam ayam gak, tapi rasa lg best dri ayam..

    kalu nak goreng, semelih yg umur antara 5-6 bulan, kalu lebih pada tu kena masak berkuah.. baru lembut..

    BalasPadam