Pengikut

Ahad, 6 Jun 2010

Prince of Persia - the Sands of Time


Petg semalam aku ngan org umah pegi tengok citer nih.. Prince of persia, the Sands of Time. T/hri kitorang ada kenduri kawin sedara kat Tmn Medan, PJ.. balik tu bg budak2 tido (dah excited sgt nak tengok movie nih.. lg pun mak wan diorang ada kat umah.. heheheh), terus pegi pot biasa (mana lg.. TGV kat Cheras Selatan tu ler). Filem nih diklasifikasikan sbg PG13, maksudnya kalu korang nak bwk budak2 bwh 13 thn mesti di bwh pengawasan ibu bapa.

Filem nih merupakan slh satu genre kesukaan aku.. ada aksi, ada adventur, ada fantasi.. kelakar pun ada. Puas ati aku tengok citer ni, aku kasik 5 bintang. Filem nih buleh wat aku excited dr awal smpai abih.. berbaloi byr 22 hengget. Citer nih mengisahkan King Sharaman memerintah kerajaannya dgn begitu hebat sekali dibantu oleh adiknya Nizam. King Sharaman ada 2 putera (Garsiv ngan Tus), dlm masa yg sama King Sharaman mengambil seorg budk lelaki yatim piatu sbg anak angkat krn tertarik dgn keberaniannya (Dastan - dia ler hero dlm citer nih). Ketiga2 putera raja nih mempunyai hubungan yg amat akrab sehingga dewasa dan saling bantu membantu terutamanya dlm peperangan.

Citer bermula apabila Nizam yg terlalu tamak utk mengambil alih kuasa cuba utk menukar sejarah dgn menggunakan 'dagger of time' kepunyaan Puteri Tamina, penjaga senjata suci ini di Alamut. Bermcm2 berlaku sehinggalah masa dpt diputar dan sejarah buleh diubah.. ok, kalu aku citer sumer, tentu x best korang nak pegi tengok kan.. ilang saspen nnti. So, utk lebih aksi dan thrill pegi ler tengok sendiri wehh...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan