Pengikut

Selasa, 15 Jun 2010

Dini beranak tak bagitau...

Ari nih Dini beranak 2 eko.. dgn xder tanda2 nak beranak, bulu pun x cabut, tiba2 jer terpacul kat dlm sangkar dia, tapi seko dah lembik xdak nyawa. So seko jer yg idop, tp yg seko nih pun kecik jer.. Dini nih aku x tau pun dia bunting sbb tengah bulan 5 arituh aku try kawinkan ngan Tapa tp dia reject, jual mahal. Mungkin masa aku lepaskan kat luar sangkar kasi diorang beriadah, terjadi 'sesuatu'.. hehehhe.

Setakat ni Dini merupakan ibu yg paling cool dlm rabbitry aku, ada anak pun masih buleh manja2 ngan aku, x garang mcm Mili ngan Tipah. Kiranya ni litter kedua dia, litter pertama dulu banyak gak anak dia 8 eko.. xperla Dini janji ngko beranak. Aku nak bg kat ibu tumpang xder plak ibu lain yg beranak selang 2, 3 ari nih. Nak bg kat Tipah dah x buleh, sbb anak2 dia sumer dah besar.. dah masuk hr ke13 ari neh, kang dimakannya anak Dini tu lak. Nnti aku amik gambar letak sini yg seko tuh, tu pun kalu dia buleh idop sampai esok.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan