Pengikut

Rabu, 11 Mei 2011

Sampai masa tibanya waktu


Hari ni Suri menjadi penunggu setia depan pintu nestboxnya.. sesekali dia keluar masuk dalam nestbox, tapi hari ni aku dah berhentikan pemberian rumput kering. Bukan apa, penuh dengan rumput plak dalam kotak sarang tu nanti.

Korang tau apa dia buat kalau dah takder rumput kering untuk buat sarang?


Haa.. ni la hasil kerjanya, habis bulu bawah perut dicabutnya, lepas tu disusun cantik kat celah2 rumput napier yang dia kutip semalam. Korang tengok ler tu, dah penuh hujung nestbox sana dengan bulu dia saja.

Aku ingatkan hari ni nak update pasal Suri cabut bulu jer.. tapi rupa2nya ada benda dok bergerak2 dalam gumpalan bulu kat hujung nestbox tu.

Weeoooooo...

Suri dah beranak.. berapa ekor?

Anak dia aku tak boleh nak cerita dengan korang lagi, tak berani aku nak kacau godek2 anak dia. Boleh tahan garang si Suri ni kalau dah ada anak, kang dibantainya gigit tangan aku.. nak bagi makan pun kena hati2 sekarang.

Nanti aku citer lagi yer.

2 ulasan:

  1. tahniah bro. rezki arnab beranak.. =)

    BalasPadam
  2. thanks bro.. musim mengawan dah berlalu, skang dia kena jaga anak plak.. eheh

    BalasPadam