Pengikut

Selasa, 25 Januari 2011

Suri dah jadi ibu

Balik dari opis petang tadi terus aku ke belakang rumah. Terus tuju ke sangkar Suri.. tak toleh2 ke sangkar lain dah, termasuk sangkar Melly walaupun diorang ni jiran sebelah menyebelah.

Dah beranak ke dia?

Aku semakin teruja bila ternampak bulu Suri memutih penuh dalam nestboxnya, langsung tak nampak ada anak atau pun tak. Aku perhatikan dengan teliti, ada baby gerak2 dalam tu.. weoooo.. Suri dah beranak.


Sebelum aku belek2 anaknya, aku angkat Suri lepas kat luar supaya dia tak berasa terancam.. boleh jugak dia pilih daun2 yang dia suka kat luar tuh.

Aku ambik sebatang chopstick.. kuis, kuis dan kuis lagi bulu Suri. Hmmmm.. baru nampak, ada lima ekor anak2 dia dok berhimpit2 kat hujung nestbox. Semoga Suri dan anak2nya sihat dalam menempuh hari2 mendatang.

Gambar close up.. nampak tak?

2 ulasan:

  1. nampak...nampak....yeay, suri dah jadik ibu:)

    BalasPadam
  2. Suri cakap tq.. eheh.. dah lapan kali termasuk yang ni Suri jadi ibu sepanjang dia di Cool Rabbit.

    BalasPadam