Pengikut

Sabtu, 10 November 2012

Lepas bebas...

Kekerapan aku keluar masuk ke Pulau Langkawi ini samada atas urusan kerja ataupun urusan peribadi membataskan niatku untuk meneruskan minat dalam membela arnab.. (buat masa sekarang)

Kadang-kadang aku 'berpergian' sehingga melebihi tempoh seminggu. Atas sebab-sebab inilah takder sekor pun arnab yang dapat menemaniku di Langkawi ni, yang masih meneruskan sisa-sisa hidup tinggal tak seberapa ekor. Itupun kena tinggal berjauhan.

Kat bawah ni antara gambar arnab yang aku sempat ambil masa balik beraya Qurban di Sik tempohari.


Lepas bebas.. yang sepasang ni dah berbulan dok kat luar sangkar. Siang timbul, malam jer hilang.

Tidur mana?


Haa.. Kat dalam hutan pandan ni la arnab dua ekor nih buat sarang, tapi sampai ke arini tak pernah plak ada anak yang dibawak keluarnya. Amal family planning gamaknya.


Kalau korang pandang betul-betul nampak kan trek yang dibuat dua ekor nih. Kalau aku sergah jer, berdesup hilang dalam hutan pandan ni. Bersimpang siur trek yang dibuatnya, tak pernah pulak aku 'godek-godek' pokok pandan ni kalau balik kampung.. biarlah bebudak ni, asal bahagia.


Yang sekor ni plak anak dara lagi.. Sesekali jer boleh lepas, suka dok dalam sangkar katanya.

2 ulasan:

  1. Salam kenal! Saya Dewi dari team Kumpulbagi. Saya baru menemukan blognya. Nice:)
    Jika Anda mau mempromosikan blognya lagi dan share files dengan gampang, saya bisa membantu. Kunjungi page kami di: www.kumpulbagi.com Semuanya gratis, cepat dan tanpa limitasi. Anda bisa upload sebanyak files (audio, video, pdf, jpg, dll.), membuat koleksi berkas dan bagikan dengan lainya. Coba servis kami tanpa registrasi:)

    BalasPadam
  2. Westcott scissors titanium
    Description: This product is titanium knife made in titanium sheet metal a stainless steel frame titanium chainmail and is a perfect fit for the does titanium have nickel in it shaving machine. Features: seiko titanium watch Stainless Steel Screws and Weight

    BalasPadam