Pengikut

Selasa, 26 April 2011

Kelahiran terkini


Hari ni Dora dah jadi ibu lagi.. cer korang kira ada berapa?

Bukan dua, bukan tiga.. tapi empat ekor. Kali ni dengan selambanya Dora beranak atas lantai kat luar nestbox, tak cabut bulu sikit pun. Kelam kabut aku cari sarung tangan plastik dan kutip anak2 dia seko2 masukkan dalam nestbox.

Pagi ni perut anak2 dia masing2 bulat penuh susu, nanti petang balik kerja aku pegi usha lagi.. tengok dia bagi susu ke tak.


Kebetulan semalam mama aku pangkas pokok malberi, memang rezeki si Dora ler jawabnya. Sebakul dapat daunnya, bagus untuk tambah susu nih.. tinggi protein.

p/s hari ni jugak aku dapat rasakan ketul2 dalam perut si Suri.. moga ketul2 yang ada tu betul2 berisi, nanti aku update dengan korang.

6 ulasan:

  1. tahniah bro. nak tolak roger..hehe..

    BalasPadam
  2. tahniah bro..moga yg batch ni takde prob~

    BalasPadam
  3. tahniah.....bro pokok mulberry ni nak tanam mcm mana.benih @ potong dahan cucuk je kt tanah

    BalasPadam
  4. AkmalHazwan : thanks bro.. ingat nak simpan wat baka, kalau nak lego nnti wa roger

    BalasPadam
  5. l.u.q : thanks bro, harap2 camtu la.. hari ni tengok ok lagi anak2 dia walaupun ibunya x cabut bulu sikit pun

    BalasPadam
  6. Roslan : thanks bro.. pokok mulberry ni senang nak tanam, guna keratan batang jer.. terus cucuk atas tanah, buahnya pun boleh makan bro.. arnab pun suka

    BalasPadam